alweer een maandje in Ethiopie - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Marco Blokland - WaarBenJij.nu alweer een maandje in Ethiopie - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Marco Blokland - WaarBenJij.nu

alweer een maandje in Ethiopie

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

27 Juli 2013 | Ethiopië, Bahir Dar

Hallo allemaal,

Tis weer even geleden maar we zijn er nog. Nog niet door de regen weggespoeld. Jaja jullie hebben beter weer dan waar ik zit, hier elke dag regen en nog eens regen. Hier is het in Juli en augustus regen seizoen dus zijn nu op het midden... maar daarna gaat de zon weer schijnen en word het weer lekker weer.
Goed moet wel zeggen dat met de regen het gewoon rond de 20 graden is dus echt koud is het niet, maar moet nu wel een t-shirt onder mijn blouse aan doen in de avond omdat het dan wel wat afkoelt.

Goed maandje in Bahir Dar,
Ben nu Front of House Manager maar doe ook genoeg in
Rooms Division, zo ben ik vandaag begonnen met het renoveren van 2 suites, gaan we compleet omgooien, nieuw kleurtje, nieuwe gordijnen, nieuwe vloer, wat meer decoratie etc etc.. alleen dit keer hoef ik zelf niet te breken, te schuren, te bouwen, te verven etc.. daar hebben we een afdeling voor die Engineering heet... lekker makkelijk.
Tot nu toe is het echt super maar moet eerlijk bekennen dat ik Kampala toch wel leuker vind. Misschien door het weer, maar ik denk ook doordat het hier wel allemaal erg 3e werelds is, 90 % van de stad geen Engels spreekt en ook de hoogte (ligt op 1850 meter) maakt je snel moet en je komt snel zuurstof te kort.
Daarbij komt dat de Oegandezen ook een beter muziek keuze hebben dus als je naar een barretje gaat je het ook echt leuk vind, dat is hier wat minder. Traditionele muziek ben ik wel een beetje zat.
Anyway, wat hier wel top is, is Lake Tana. Grootste meer van Ethiopië met een schat aan dieren, zo hebben we 2 keer per week 3 nijlpaarden naast het hotel, een groep Pelikanen (leuk he na op de Pelikaanhof te hebben gewoond) die hier huishoud en s 'nachts tijdens een ronde om het hotel kan je nog wel eens een 6 meter lange python tegen komen. of in de ochtend een deel van een van zijn slachtoffers.... (nee geen mensen, maar vogels of hagedissen) dan hebben we nog een assortiment vogels en vogeltjes zoals de Afrikaanse vis Eagle, een tiental en in iedere kleur soort mus en ga zo maar door, midden in de natuur.

Ook zijn we momenteel bezig met het ontwerpen van de website en alle andere marketing tools.
Verder merkte ik op dat ik laatst een paar Nederlanders tegen kwam en tijdens ons gesprek ik Engelse woorden gebruikte in plaats van Nederlands.. op zich wel grappig....

Vind het wel weer even genoeg zo.
Maar als jullie vragen hebben dan zijn ze welkom.

Groet uit Bahir Dar.

Marco (ps. kijk ff op het kaartje, plaatsje niet zo ver weg heet Debre Markos.........)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Bahir Dar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

1 Jaar in Afrika

29 Januari 2014

To good to be true

01 Januari 2014

Happy new year!!!

17 November 2013

Ciao Bahir Dar!

05 November 2013

November - Hawassa
Marco

Hallo iedereen welkom op mijn blog. Als je op de mailing list wilt komen stuur dan even een mailtje naar marcoblokland1980@gmail.com dan voeg ik je toe aan mijn lijst en ben jij als een van de eerste op de hoogtevan de nieuwtjes uit Kampala!

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 8922

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: