Rafting at the Nile - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Marco Blokland - WaarBenJij.nu Rafting at the Nile - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Marco Blokland - WaarBenJij.nu

Rafting at the Nile

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

30 Juli 2013 | Oeganda, Jinja

Nog even een updatje over Oeganda,
We zijn nog wezen raften op de Nile River in Jinja. Schijnt een van de ergst rappids te hebben van de wereld. en hebben er totaal acht genomen. Was een heerlijk dagje peddelen.
In de ochtend rond 7 uur werden wij opgehaald alvorens naar Jinha te rijden. ongeveer 2,5 uur later kwamen wij aan op bestemming. Even een klein ontbijtje en toen het water op. NA vijf minuten dobberen en uitleg van de instructeur mochten we onze eerst "flip" doen, wat betekend dat we de moesten laten "flippen" omgooien en dan weer terug... Voor het geval dat.....
Nu zijn ik en Tom natuurlijk voorbeeldige zwemmers en hadden er dan ook plezier in, voor de Oegandezen was dat wat minder plezierig.
Weer terug in de boot, 10 minuten later onze eerste rappid, een 3,5 meter hoge waterval... klinkt heftig maar was uiteindelijk de minst erge.
De ergst was toen de boot "bewust door onze driver" werd geflipt in een Rappid, categorie 3. ik kwam proestend boven na een metertje of vijftig van de boot te zijn verwijderd in een druk kolkende rivier en terwijl ik in alle paniek probeerde de boot te bereiken waren er al twee redding bootjes rondom mij aan het kijken hoe ik aan het ploeteren was, toen bedacht ik ineens weer dat ik mij gewoon verder kon laten drijven en de boot vanzelf zou komen... zo gezegd zo gedaan. Aangekomen in rustig water en inmiddels de boot opgeklommen zag ik tot mijn verbazing Tom die ongeveer 300 meter verderop op een redding boot lekker ons uit zat te lachen.. (dat krijg je als je met een ervaren iemand op stap gaat) weer samen vroeg die met een brede glimlach "leuk hé"? Ik kon hem wel schieten, 1 van mijn lenzen was uit mijn oog gespoeld en de halve dag had ik troebel zicht. na de lunch nog vier rappids te gaan waarin wij mochten genieten van het zicht hoe de andere bootjes werden geflipt.
Uit eindelijk vroeg ik de Driver waarom?? en zijn antwoord was: Als ik het niet had gedaan had je niets om over te praten.... En hij had gelijk, dagen erna hadden we het niet meer over het raften maar alleen nog maar over de flip.


  • 30 Juli 2013 - 15:32

    Erika:

    Hoi Marco,

    Wat een leuke belevenis om te lezen, ik had je graag zien ploeteren!!
    Niets meer voor ons oudjes dus ha...ha.... Er zijn zeker geen foto's van gemaakt, die had ik graag gezien hoor!!
    Kun je daar makkelijk aan een nieuwe lens komen?

    Hier is het nog steeds zomer, eind van de week moet het weer zo'n 30 graden worden, slecht voor de verkoop maar dat weet je zelf wel!

    Je zult merken dat ik de verhaaltjes beantwoord, Mart leest ze altijd wel maar beantwoorden ho maar!!

    Leuk om deze verhalen te lezen, blijf je best doen al ik maar zeggen!!

    Groetjes van Mart en Erika

  • 30 Juli 2013 - 15:36

    Erika:

    Jeetje Marco, ik zie net de foto's......wat een belevenis, eerlijk....jij liever dan ik hoor!!
    Ik ben een schijtluis wat dit soort avontuurlijke uitstapjes!

  • 30 Juli 2013 - 19:53

    Martine:

    Dat ziet er gaaf uit!

  • 30 Juli 2013 - 22:26

    Ellen:

    Hey joh waaghals hahaha, doe je beetje voorzichtig daarin het land van krokodillen, nijlpaarden, bugs en bites! Enneeeh vergeet niet te werken he!
    Met oma Finkie heerlijk dagje op de camping bij je paps en mams gehad. Prachtig weer en natuurlijk in de watten gelegd met hapjes, drankjes en lekker in de omgeving getoerd. kus van ons hier

  • 09 Augustus 2013 - 13:48

    Theo Blokland:

    Hallo Marco,

    Waar je vandaag ook bent en wat je aan het doen bent - tussen alles door wil ik je van harte feliciteren met je verjaardag, want dat gaat allemaal gewoon door.
    Ongetwijfeld niet elke dag van die spannende dingen als bij Jinja op de Nijl, maar ik wens je alle goeds in het nieuwe jaar.
    Oom Theo.

  • 30 Augustus 2013 - 19:26

    Esther Moeskops:

    Nederland heeft veel, maar niet alles, dat zie je maar. Erg gaaf (maar mij niet gezien). Is ook eens wat anders dan je werk.

    Geniet ze nog, Esther.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

1 Jaar in Afrika

29 Januari 2014

To good to be true

01 Januari 2014

Happy new year!!!

17 November 2013

Ciao Bahir Dar!

05 November 2013

November - Hawassa
Marco

Hallo iedereen welkom op mijn blog. Als je op de mailing list wilt komen stuur dan even een mailtje naar marcoblokland1980@gmail.com dan voeg ik je toe aan mijn lijst en ben jij als een van de eerste op de hoogtevan de nieuwtjes uit Kampala!

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 8912

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: