Bahir Dar - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Marco Blokland - WaarBenJij.nu Bahir Dar - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Marco Blokland - WaarBenJij.nu

Bahir Dar

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

01 Juli 2013 | Ethiopië, Bahir Dar

Inmiddels aangekomen in Ethiopië, 26 juni in de vroege ochtend zijn wij na een stop over in Kigali (Rwanda) geland in Addis Ababa Ethiopië. Hier hebben wij 2 dagen in Sheraton The Luxury Collection overnacht. Dit was we echt het meest luxe hotel waar ik ooit heb overnacht. sterker nog welke ik heb gezien. google er maar eens naar....
Dit was even lekker 2 dagen steden bezoek in Addis Ababa. Leuke stad met mooie bezienswaardig heden en we zijn ook nog op Ntoto geweest, berg van 3200 meter hoog waar Addis tegen aan gebouwd is. Afgelopen vrijdag zijn we door gevlogen naar Bahir Dar in een jawel een Bombardier.... propeller vliegtuig.
Hier vrijdag en zaterdag met Tom door allerlei zaken gelopen en hij heeft mij een en ander uitgelegd mbt de systemen die zij hier gebruiken.

Het hotel waar wij verblijven is Avanti Blue Nile Hotel, gelegen aan/in Lake Tana, het grootste meer van Ethiopië en waar de source of the Blue Nile is.

Ik ben hier in Functie Front Office Manager en ga het Front Office team hier trainen op de Front Office..
Terwijl ik dat doe word ik ook getraind in opzetten van allerlei management zaken dus al bij al weer interessant en vooral leuk en leerzaam.

We hebben nog geen website dus ook daar moet voor worden gezorgd en zo ben ik ook al aan de slag gegaan met wat websites waar een kamertje geboekt kan gaan worden.. Kortom een veelzijdig gebeuren.

Verder over Ethiopië, de mensen zijn zeer vriendelijk en leergierig en zijn blij met mensen uit andere landen. Vrijdag ochtend lagen er drie Nijlpaarden heerlijk te badderen naast het hotel en Salamanders en Hagedissen zijn hier ongeveer een meter.

Ben hier pas net dus kan er nog niet echt heel veel over schrijven.

Nog even de laatste dingetjes in Kampala, daar ben ik geëindigd met 3 weken financiën. Accounting, Purchasing, Controling, etc etc...

Ik had voor mijn gevoel erg veel geleerd in Kampala en nu ik hier in Ethiopië dit mag gaan uitvoeren weet ik eigenlijk pas hoeveel ik heb geleerd. Ga er dan ook vanuit en kijk met positieve gedachten naar de komende periode dat alles goed gaat.

Tot horens...

Grt Marco

  • 01 Juli 2013 - 17:24

    Jamie Koot :

    Leuk dat het zo goed gaat en dat je het naar je zin hebt !! top man

    Ik heb even naar dat hotel gekeken ziet er goed uit hoor.
    !! musical fountain is mooi en de kamers en zwembad ook !! alles haha

    Maar wat die website betreft dat kan jij makkelijk neerzetten je weet hoe het moet ;)

    Nou heel veel suc6 daar en ik hoop snel weer iets van je te lezen of horen. Hier verder alles goed..

    Gr jamie


  • 02 Juli 2013 - 17:30

    Me:

    Bb miss you kha:)

  • 19 Juli 2013 - 10:29

    Ellen:

    Hallo harde werker op deze super tour! Wil nu je hoofd wel weer eens zien. Ben blij dat je het nog steeds naar je zin hebt. Alles goed hier, ga straks met Oma Finkie even boodschapjes doen en volgende week ga ik met Oma op visite bij je ouders op de camping. Love you Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Bahir Dar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

1 Jaar in Afrika

29 Januari 2014

To good to be true

01 Januari 2014

Happy new year!!!

17 November 2013

Ciao Bahir Dar!

05 November 2013

November - Hawassa
Marco

Hallo iedereen welkom op mijn blog. Als je op de mailing list wilt komen stuur dan even een mailtje naar marcoblokland1980@gmail.com dan voeg ik je toe aan mijn lijst en ben jij als een van de eerste op de hoogtevan de nieuwtjes uit Kampala!

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 8920

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: