1 juni - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marco Blokland - WaarBenJij.nu 1 juni - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marco Blokland - WaarBenJij.nu

1 juni

Door: marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

01 Juni 2013 | Oeganda, Kampala

Daar ben ik weer... eerst even een vraag aan jullie, hoe is het in NL??? ik lees koud, regen en af en toe een lekker dagje er tussen door...?? belastingverhogingen en bezuinigingen. klinkt gezellig.. kennen ze hier niet. ik begin dat toch wel te missen.

Ook wil ik iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om iets terug te schrijven...vind het ook wel leuk om wat vanuit NL te horen.

inmiddels weer wat weekjes verder en weer een hoop gebeurt.

Na mijn frontoffice training en housekeeping ben ik in de laundry (wasserette) gaan werken... Damn dit is echt niet leuk. ik had nooit eerder in een zo'n warme droge omgeving gewerkt. Dit is dan ook de enige afdeling die alles (behalve alcohol) gedurende de hele dag mogen drinken. En je moet ook de hele dag drinken. ik ben in deze week 2 kilo afgevallen en ben zelfs bijna flauwgevallen. was ook niet slim om zonder ontbijt keihard aan de slag te gaan in deze werkomgeving. Nou dat hebben ze mij dan ook wel duidelijk gemaakt, de dokters assistente had geen goed woord over, zelfs niet voor het harde werk, dat was maar het stomste en meest onverstandige wat ik had kunnen doen. (sorry nurse) gevolg was dat ik aan de bloed druk meters en apparatuur werd gelegd en daar kwam natuurlijk niets ander uit dan dat alles goed was. maar voor de zekerheid moest ik naar het ziekenhuis om mijn bloed te laten testen. want een Mzungu in africa kan alles oplopen... ben dan ook echt op alles getest en daar kwam ook alles goed op de bus. eind goed al goed t was de warmte combi niet goed eten en hard werk. alles is weer ok.

Na de laundry ben ik naar HR (human Resource) oftewel personeel zaken gegaan. hier heb ik echt heel veel geleerd. schrijven van intake gesprekken lijkt simpel maar werk omschrijvingen ontleden om er vervolgens een maatwerk gesprek van te maken dit door te voeren naar een juiste functie omschrijving met alle bij behorende taken is best lastig, en ja je raad het al, er was een nieuwe functie die mocht ik gaan omschrijven... (Director of Rooms) Toms nieuwe job. hahaha ook heb ik deelgenomen in het panel om een selectie nieuwe medewerkers te interviewen en daar zijn uiteindelijk twee jongens uit geselecteerd.

Verder heb ik een lunch bijgewoond in het Lake Victoria Serena Hotel, op zaterdag en ben ik zondag daarna in Entebbe gaan vissen met de gm, Mario en Nikola en hebben een 22 kilo zware nijl baars gevangen welke we mee hebben genomen aan wal, waar Mario in vijf minuten deze vis schoon heeft gemaakt en in mooie filets heeft gesneden en sávonds bij Tom thuis is die op de BBQ gegaan. Leuk dagje weer..

Verder weer wat nieuws over mijn toekomst, ik ben wat versneld door mijn training heen gegaan dus had wat tijd over welke nu is ingepland. Ik kom nog niet naar NL in Juli maar dat word een paar maandjes later. 25 juni vlieg ik samen met Tom naar Bahir dar (Ethiopië) waar enige tijd geleden het Avanti Blue Nile Hotel is overgenomen door Constellation group. oftewel de zelfde eigenaar als ons hotel. het hotel is nog in pre opening en mijn GM heeft mij eigenlijk daar heen gestuurd om mijn training daar af te ronden. Wat ik daar ga doen is eigenlijk de assistent van de GM en overal waar het nog niet goed loopt samen met de GM een actie plan voor schrijven en door de lokale mensen laten uitvoeren. Het idee is om daar 3 tot 4 maanden naar toe te gaan en om daarna op permanente basis terug te keren om echt aan het werk te gaan. Waar is nog niet duidelijk maar de kans is groot dat dat in Afrika zal zijn.
Afgelopen week zijn ze bezig geweest met onderhandelingen om 2 hotels over te nemen, 1 in Kenya en 1 in Rwanda.
Komende jaar willen ze er 4 overnemen.

Maar voordat dat allemaal gaat gebeuren kom ik zeker terug naar Nederland.

Hoop voor jullie dat het eens een beetje zomer gaat worden en dat jullie net zoals ik lekker naar het zwembad kunnen. Ga ik nu weer heen vanavond duty manager met Tom dus nu nog even genieten.

Groet uit Kampala!!

  • 03 Juni 2013 - 19:49

    Ellen:

    Marcoooooo wat een lang verhaal oftewel wat een ontwikkelingen daar. Allereerst deze 'nurse tante' van je is het natuurlijk helemaal eens met haar collega daar. Dat begrijp je wel. Wel voor je zelf zorgen hè!
    En dan het verhaal dat je door gaat naar Ethiopië. Wel gaaf dat je gewoon deze kans krijgt. Is een pauze om even naar Nederland te komen voor bijvoorbeeld 3 weekjes geen optie na 5 maanden werken?
    En dan de finale van het verhaal....een baan in Afrika. Whow dat is nogal wat. Ben benieuwd hoe je daar over denkt. Gaan we verder over WhatsAppen oké. Kus van ons hier

  • 06 Juni 2013 - 23:42

    Tonny:

    6juni2013 23:oo|Tonny.
    Hoi lieve Marco, wat heb jij veel mee gemaakt pfffff is het echt nog wel leuk daar !!!!!!Zoveel respect voor je en ik mis je superman.Ook alles pak je aan knap hoor wauw.Zal je goed op je zelf passen.......En ook beter voor je zelf zorgen!Marco succes in Ethiopie maar kijk uit lieve schat, dikke kus en heel veel liefs Tonny.Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

1 Jaar in Afrika

29 Januari 2014

To good to be true

01 Januari 2014

Happy new year!!!

17 November 2013

Ciao Bahir Dar!

05 November 2013

November - Hawassa
Marco

Hallo iedereen welkom op mijn blog. Als je op de mailing list wilt komen stuur dan even een mailtje naar marcoblokland1980@gmail.com dan voeg ik je toe aan mijn lijst en ben jij als een van de eerste op de hoogtevan de nieuwtjes uit Kampala!

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 8927

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: