Op de helft - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marco Blokland - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marco Blokland - WaarBenJij.nu

Op de helft

Blijf op de hoogte en volg Marco

12 Mei 2013 | Oeganda, Kampala

Tsjaa en toen was het alweer bijn halverweg mei wat betekend dat mijn training op de helft is.
Inmiddels is het ook alweer een tijdje geleden dat ik hier wat geschreven heb dus dat werd ook weer eens tijd... nu wilde ik dit eigenlijk afgelopen week doen maar hebben weer eens een tijdje zonder internet gezeten.. heb ik in ieder geval wat te schrijven..

Goed ik ben dus naar Concierge gegaan nadat ik bij Tom reserveringen ben vertrokken. Concierge is een onderdeel van Front Office en regelt het Valet parking, het open houden van de deuren, handelt de bagage voor de gasten af. ontvangt de gasten, handelt vragen over omgeving af etc etc... na concierge ben ik doorgegleden naar Front office en daar heb ik geleerd gasten te ontvangen, in te checken, uit te checken en de dagelijks vragen, problemen etc op te lossen voor de gast. Hier heb ik ook drie nacht dienten gedraaid 1 als Front office medewerker en twee als nacht Manager.. dat is echt interessant. Je wilt niet weten wat er in een hotel in de nacht gebeurt... dronken gasten, vrouwtjes van plezier komen op bezoek, ongewensten gasten enz enz....

Na front office door gegaan naar Sales, daar heb ik eigenlijk niets geleerd sterker nog ik denk dat ik hun meer kan leren, behalve vier dagen herhaling van de zelfde rate structuur (welke ik al had geleerd van Tom) en het schrijven van een offerte hebben ze me niets geleerd. Ik had ook het idee dat ze eigenlijk niet wisten waar ze mee bezig waren behalve de klanten te onderhouden welke er al zijn. Maar goed dit komt ook door de sales manager.. dit is echt de meest luie man die ik ken en is heel erg goed in afschuiven en ergens onderuit komen, dit is dan ook waar hij de hele dag mee bezig is.

Na sales ben ik afgelopen week in House keeping geweest, erg veel geleerd. begon maandag gewoon met een dagje mee draaien met de maids.. mijn pakje ging uit werk kleertje aan en badkamers boenen en bedden opmaken.. Respect trouwens voor deze dames.. echt een zware baan ze doen 14 kamers op een dag en geloof mij, dat is niet niks.
dagje supervisor en daarna weer management. Zo was ik vrijdag weer eens in eXcom Meeting (alle exucutives bij elkaar) en daar kwam leuk nieus uit... Tom is gepromoveerd naar Director of Rooms Division. Oftewel zon beetje verantwoordelijk voor het hele hotel op de F&B na.
Twee leuke dingen in een korte tijd wat drie weken geleden is hij ook vader geworden van een Klein dochtertje Jenna.!!

Hmmm verder ben ik met de GM ( General Manager) op pad geweest naar Jinja, daar was een bruiloft van een vriend van de GM en dat werd gecaterd door ons... en dit was echt een droombruiloft, buiten in een tuin aan de Nijl, waar we ook nog een rondvaart op hebben gemaakt dat was wel grappig, ik heb een Nile gold (biertje) gedronken op de Nile Exporer (boot) op de Nile (rivier). Vanuit de bruiloft werd ik ook nog even door GM naar de source of de Nile gestuurd, hier ligt de oorsprong van de Nijl vanuit Lake Victoria. Heb ook lang gesproken met de GM en na mijn training ben ik gegarandeerd van een baan. Waar hoe en wat is nog niet duidelijk maar gisteren heb ik nog een gesprek gehad met de deputy GM over hetzelfde.... Mijn voorkeur gaat uit naar nog wat meer internationale ervaring en met 1200 hotels over de wereld gaat dat wel lukken.
Gisteren moest ik verplicht met mijn Collega Mario (ja mauro een italiaan) naar de Rugby wedstrijd aangezien ons Team de lague heeft gewonnen moesten wij even een biertje gaan drinken. Rot he zon training.....Tis nu zondag ochten moederdag, het zonnetje schijnt weer dus gaan lekker naar het zwembad maar eerst ga ik mijn moedertje bellen en Mauro want die ligt in het ziekenhuis!

grt uit Kampala,

  • 12 Mei 2013 - 10:19

    Alberto :

    Dat klinkt goed man! Jij bent goed bezig!! Waarom is Mauro in het ziekenhuis?

  • 12 Mei 2013 - 11:34

    Agnes Van Der Meijden:

    Gefeliciteerd Marco,
    Ik hou wel niet van bier, maar hier komen we een keer iets op drinken!
    We weten dus nog niet waar en wanneer dat zal zijn.

    Fijn dat het is waar je op hoopte.
    Ga zo door en blijf geregeld iets schrijven, het is wel bijzonder soms wat je mee maakt.

  • 12 Mei 2013 - 21:22

    Rene Bogaart:

    Hoi Marco, geen lange verhalen want dat doen we wel als je terug bent. Ik wil je wel zeggen dat ik het onwijs leuk vind om je verhaal te lezen en vind het echt gaaf dat het zo goed met je gaat ! Doe Tom de groeten en feliciteer hem met het vaderschap ! Ga je verder weer volgen en voorzichtig !! Gr Rene en Sandra & familie

  • 15 Mei 2013 - 09:09

    Tonny:

    Hallo Marco geweldig wat je schrijft je maakt ook best wel wat mee!En ook blij dat het goed met je gaat ook zit al de helft er op.Ben ook echt trots op je lieve schat , ga zo door en een dikke kus en veel liefs Tonny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

1 Jaar in Afrika

29 Januari 2014

To good to be true

01 Januari 2014

Happy new year!!!

17 November 2013

Ciao Bahir Dar!

05 November 2013

November - Hawassa
Marco

Hallo iedereen welkom op mijn blog. Als je op de mailing list wilt komen stuur dan even een mailtje naar marcoblokland1980@gmail.com dan voeg ik je toe aan mijn lijst en ben jij als een van de eerste op de hoogtevan de nieuwtjes uit Kampala!

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 8916

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: