Reservations - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marco Blokland - WaarBenJij.nu Reservations - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marco Blokland - WaarBenJij.nu

Reservations

Door: Marco Blokland

Blijf op de hoogte en volg Marco

09 April 2013 | Oeganda, Kampala

Bijna twee maanden van huis....

Na een intensieve periode in de food and bevarage ben ik nu beland in reservations, Guest service centre, front office, concierge ed.
Een compleet nieuw verhaal voor mij maar tot nu toe erg leerzaam. Reservations & rooms(reserveringen & kamers) word geleid door Tom. Voor de gene die Tom niet kennen, Tom en ik hebben in het begin van Volle maan samen gewerkt waarna hij in Bloemendaal een eigen restaurant heeft gehad.
Tom is hier verantwoordelijk voor alle kamers in het hotel en dat zijn er 236 varrierend in prijs tussen de 200 - 2500 dollar per nacht.
Dus dat is een hoop geld per maand. Verder doet hij hier het Revenue Management wat letterlijk vertaald omzetmanagement is en in jip en janneke taal, zorgen dat de kamers voor de best haalbare prijzen worden verkocht. dus wanneer het druk is schroef je de prijs een beetje op. Top voorbeeld hierin zijn de airliners..... het principe is het zelfde in een hotel. dit is dus het geen ik nu aan het leren ben, begin is het leren van het software pakket Opera, waarin we boekeingen maken en de roomrates (kamerprijzen) kiezen en als ik de basis door heb dan schuif ik op naar Tom zijn kantoor zodat ie mij wat revenue management kan gaan leren... nu de grap dat er verleden week een trainer vanuit Brussel hier was die oa. mij het nieuwste systeem van Starwood hotels heeft geleerd... dus ik ben al een beetje bij... Starwood is trouwens de eigenaar van het merk Sheraton welke een hoofdkantoor in Brussel hebben voor Europa, Midden oosten en Afrika. Verder gelijk aangepapt met deze heer en wellicht als ik terug ben in Europa even langs in Brussel...
Ook hier is het pasen geweest en ik was een paar daagjes vrij, ben buiten kampala in Namungogo geweest alleen door slecht weer veel binnen moeten blijven... helaas.
Afgelopen week was vrij rustig maar daar is sinds deze week weer verandering in gekomen.
Dit weekend hadden we een feestje bij ons thuis, aangezien de vriendin van Mehmet jarig was en zij wat vriendinnen en familie hadden uitgenodigd zat ons huis tot midden in de nacht vol. Maar het was erg gezellig. Ga weer even aan het werk en tot een volgende keer...

grt Marco



  • 09 April 2013 - 11:10

    Jamie:

    Bijna twee maanden wat gaat de tijd snel!

    Leuk dat ik via dit af en toe kan lezen hoe het nu echt gaat ! en wat je allemaal doet ik hou het allemaal bij als ik even tijd heb op kantoor maar het is momenteel erg druk. ik ben blij dat je het leuk vindt en dat het afwisselend is je zal veel leren wat alleen maar gunstig is natuurlijk ook in de toekomst !!
    suc 6

  • 09 April 2013 - 23:04

    Jan En Gonnie Blokland:

    Hoi Marco,

    Tjonge, tjonge wat een kreten allemaal! Kun je dit wel allemaal opslaan in dat koppetje van je. Je hebt vast en zeker een chippie ingebouwd. Is Tom wel een goede leermeester voor je? En moet je na afloop van de trainee nog examen doen? Je hebt nog drie maanden te gaan, over twee weken zit je op de helft. In ieder geval fijn dat je het naar je zin hebt. Wij hopen voor je, dat al wat je nu aan het leren bent, jij dat straks waar dan ook ter wereld in de praktijk mag gaan brengen. Voor de komende maanden wensen wij je dan ook nog véél succes toe!

    Pap en Mam.

  • 11 April 2013 - 09:34

    Ellen:

    Ha die Marco, als trouwe lezer en volger van je avontuur, was ik natuurlijk blij om je volgende stap te lezen. Volgens mij wel heel leuk om met iemand te zijn die je kent van je tijd bij de Volle Maan. Ik moet je de groetjes doen van Debby, je weet wel die vlekkenkampioen vriendin.Love you, kus van ons hier, Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

1 Jaar in Afrika

29 Januari 2014

To good to be true

01 Januari 2014

Happy new year!!!

17 November 2013

Ciao Bahir Dar!

05 November 2013

November - Hawassa
Marco

Hallo iedereen welkom op mijn blog. Als je op de mailing list wilt komen stuur dan even een mailtje naar marcoblokland1980@gmail.com dan voeg ik je toe aan mijn lijst en ben jij als een van de eerste op de hoogtevan de nieuwtjes uit Kampala!

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 8918

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: