Afdeling F&B - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marco Blokland - WaarBenJij.nu Afdeling F&B - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marco Blokland - WaarBenJij.nu

Afdeling F&B

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

05 Maart 2013 | Oeganda, Kampala

Alweer even geleden maar heb het ook erg druk....

Diaree is over, lag aan de tabletjes welke ik gebruikte om Malaria te voorkomen.. deze slik ik niet meer aangezien ook deze tabletjes niet zo goed voor je zijn. zeker niet om vijf maanden te gebruiken.
Verder hebben ze hele goede behandelingen tegen Malaria dus komt allemaal wel goed... ennnn het Hotel fumigeert de tuin 2 x in de week dus geen mugjes hier.

Goed inmiddels uit de keuken en loop nu nette kleding mee in de F&B. Dit betekend nu, Victoria Restaurant, Park square Lobby, Lion Bar in de tuin, Paradise Grill, Poolside, Roomservice, Temptation Cakeshop en de Equator Bar en SPG Club Lounge. dit gaat veranderen want er komt nog bij dit jaar Fish restaurant. geheel nieuw concept in Uganda en later ook nog Sky bar en zoals de naam al verluid, deze komt op het dak.

Dus de F&B is een aardige afdeling met zon 250 medewerkers. 60 keuken en 190 bediening. waarvan ongeveer 15 supervisor zijn.

Goed gaat hier nogal wat fout en daar ga ik dan weer proberen samen met het management team verandering in te brengen. Wij noemen het bedrijfsblindheid in NL maar hier is het 10 x erger. we gaan dan ook volgende week beginnen met het trainen van de supervisors welke daarna op hun beurt in samenwerking met ons de medewerkers mogen gaan trainen. Wel spannend omdat dit allerlei andere afdelingen zijn moeten ze ook buiten de grote lijnen om anders getraind worden. Goed meer hierover andere keer.
Verder zie je op het fototje Temptation Cake Shop en zoals de naam verluid kan je hier taart, gebak, cake ed kopen of laten maken. Dit is een groot succes en er word dan ook binnen kort als het goed is een extra vestiging geopend in het centrum van Kampala. Hier word ik ook weer in betrokken... dit word trouwens een combi shop want het word ook een stomerij/wasserij (althans inleverpunt) in het hotel hebben we een hele grote wasserette welke alle was doet van het hotel, onze appartementen, gasten, en gewoon klanten die hun was komen brengen. dit bedrijfje draait 24 uur per dag door 7 dagen in de week. en ook grappig wij Muzungus mogen hier ook gebruik van maken, dus wanneer mijn "laundry" zakje vol is gewoon even wegbrengen en een dag later schoon en gestreken terug. aan een hangertje of opgevouwen, zoals je zelf wilt.
De appartementen zijn aan de overkant van de straat en zijn bedoeld voor de gasten welke een langdurig verblijf boeken. Ook deze gasten kunnen gebruik maken van alle faciliteiten van het Hotel en zelf Roomservice tot hun beschikking waarvan trouwens heel veel gebruik wordt gemaakt.

Zaterdag was echt top drukte, en golf toernooi in onze tuin, ow ja had ik ook nog niet gezegd maar zoals je op het plaatje ziet "Sheraton Gardens" is onze tuin met een negen holes golfbaan... dit ging gepard met 150 golvers plus aanhang hiervoor 150 caddys. (jonge meiden welke de ballen rapen en de clubs dragen en drankje halen tussen door) maar begon met een ontbijt gevolgd door een lunch en savonds diner plus live muziek en feest in Lions bar welke in de tuin ligt. tegelijk hadden we 180 gasten in de Ballroom (diner plus feest) en 220 gasten Poolside BBQ dit alles buiten onze 2 gewone restaurants plus barren om.... je begrijpt dus dat dit erg druk was en de F&B afdeling hier heel complex kan zijn. bijkomend geval was dat het smiddags op de top 40 graden was en wij allemaal lekker in een polo-tje in plaats van een pak hebben rond gelopen.... maar ik heb mijzelf die avond een belofte gedaan en dat is dat ik na alle drukte in het zwembad zou springen.... aangezien ik zaterdag alleen een pak ter beschikking had en de gasten later bleven dan ik heb ik dit uitgesteld naar zondag en heb heerlijk aan het zwembad gelegen met een uitstekende lunch en een koud biertje!!! Je moet ook af en toe genieten... was me alleen vergeten in te smeren dus lijk nu wel een tomaat!

Dat was wel weer even genoeg, zal bijbehorende fotos uploaden en ow ja ook leuk wij vieren ook koninginnedag.... uitgenodigd door de ambassadeur.. thuis in de tuin... aardig he.

Grt uit een heerlijk Oeganda!

  • 06 Maart 2013 - 01:15

    Bbbb:

    Happy? Miss you so much and want to go there too. When you can online

  • 06 Maart 2013 - 01:16

    Your Bb:

    Aiaiaiaaiia, wanna go there hmmmmm

  • 06 Maart 2013 - 01:17

    Your Bb:

    Better next time, you write in English, then I can read nakha

  • 06 Maart 2013 - 01:18

    Your Crazes Bb:

    Aii, miss u love you and oeb you

  • 06 Maart 2013 - 12:26

    Ellen:

    Lieve Marco, als ik alles zo lees, moet je het wel naar je zin hebben. Al die nieuwe ervaringen houden je wel bezig en de tijd zal wel omvliegen zo. Let je wel goed op hoe ze al dat lekkere eten maken daar, want ik geloof niet dat ik voor jou wil koken als je terugkomt. Dan laat ik jou gewoon een menu samenstellen en klaar maken.
    Nou schrijf maar snel weer verder, ik denk dat iedereen die jouw avontuur volgt dat leuk vindt. Kus en knuffel van ons hier Thomas, Ellen & Marcia

  • 27 Maart 2013 - 19:04

    Agnes En Rob:

    Leuk Marco, om zo met je mee te "lopen" door je verblijf daar.
    Waar staat dat F&B voor? Food en Beverage?
    Zijn daar ook nog andere Nederlanders?
    En waar komen zoal jullie gasten vandaan?

    Geniet met volle teugen en zo te lezen is het ook zeer leerzaam, de mooiste combi voor een stage.
    Groetjes,
    Rob en Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

1 Jaar in Afrika

29 Januari 2014

To good to be true

01 Januari 2014

Happy new year!!!

17 November 2013

Ciao Bahir Dar!

05 November 2013

November - Hawassa
Marco

Hallo iedereen welkom op mijn blog. Als je op de mailing list wilt komen stuur dan even een mailtje naar marcoblokland1980@gmail.com dan voeg ik je toe aan mijn lijst en ben jij als een van de eerste op de hoogtevan de nieuwtjes uit Kampala!

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 8915

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: