To good to be true - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Marco Blokland - WaarBenJij.nu To good to be true - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Marco Blokland - WaarBenJij.nu

To good to be true

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

29 Januari 2014 | Tanzania, Zanzibar

29 Januari 2014.

Daar ben ik weer. Tot nu toe waren mijn verhaaltjes altijd positief maar zoals altijd in het leven zijn er ups en downs.
Ook zijn sommige dingen mooier van de buitenkant als dat ze daadwerkelijk zijn van binnen.

Dit laatste geld dan ook voor mijn laatste job.
Ik ben met heel veel plezier naar Zanizibar afgereisd en na mijn aankomst was het een verschrikkelijk mooi resort en met heel vriendelijk personeel.
Echter na de eerste week liep ik al tegen aardig wat obstakels aan die mij het werk en leven niet makkelijker maakte.
Dit bracht al enig twijfel bij mij naar boven maar ik dacht daar kom ik wel over heen, die problemen los ik wel op... helaas het tegendeel bleek waar. Door mismanagement en conflict tussen de General Manager en de eigenaren word het mij onmogelijk gemaakt om mijn werk goed uit te voeren. Ik heb dit meerdere malen aangegeven en daar werd geen gehoor aangegeven. Dit bracht mij de nodige stress en maakte mij aan het twijfelen om hier te blijven. Alsof iemand mij gehoord had belde mijn voormalige General Manager mij op uit Bahir Dar om te kijken hoe het met mij ging en of ik het naar mijn zin had. Toen ik hem vertelde dat ik het niet zo naar mijn zin had kreeg ik te horen dat hij mij terug wilde aangezien het hotel drukker werd en de persoon waarmee ik niet zo goed lag het hotel ging verlaten en dus ook een mooie aanbieding kon doen.

Daar heb ik even de tijd voor genomen om over na te denken maar na dit gesprek en nog meer ellende te hebben ondervonden was de keuze snel gemaakt.

Ik heb hem een mail gestuurd met de vraag of hij dit zwart op wit kon zetten en dat is inmiddels gebeurt, contracten zijn getekend en de vluchten zijn geboekt.

Vrijdag is mijn laatste dag hier en zaterdag vlieg ik terug naar Ethiopia waar ik eerst in Addis Ababa blijf alvorens terug te vliegen naar Bahir Dar. Ik zal 2 of 3 Februari aankomen in Bahir dar waar ik dan nog net afscheid kan nemen en de overdracht kan doen met mijn voorganger. Na de overdracht ga ik een paar dagen op reis in Ethiopie en ben van plan naar Axum en Laibela af te reizen alvorens ik dan de tweede week van Februari aan het werk ga.

Het is wel fijn weer terug te gaan naar een grotere organisatie dan bij een zelfstandig hotel.

Anyway, leuk of niet leuk, heb toch weer wat gezien en zeker wat geleerd. Zeker hier heb ik gezien dat als je manager ben je echt moet mangen en niet op een kantoor moet gaan zitten e-mailtjes schrijven en alleen maar klagen. Dit vak is een hands-on vak waar je alleen maar succes boekt door het echt beet te pakken en te doen. Iets wat hier niet gebeurt...

Voor vakantie is dit wel een van de beste resorts op Zanzibar en als toerist kun je hier echt genieten van service en rust. Maar om te werken.... das een ander verhaal.

Heb ook begrepen dat de winter weer is begonnen in Nederland en het KNMI alweer de nodige onrust heeft bezorgd met weer alarmen..

Nu daar hebben ze hier nog nooit van gehoord.

Weer een hartelijke groet en tot het volgende schrijven...

Marco

Ps. bedankt voor iedereen die toch weer een verhaaltje terug post.. altijd leuk om iets vanuit Nederland te lezen.


  • 29 Januari 2014 - 11:29

    Ellen:

    Ha die Marco, nou ik had al het een en ander vernomen over je ervaringen op Zanzibar. Dan is het hopen dat als je ergens wat langer werkt zaken ook rechttrekken. Dat je nu deze aanbieding kan pakken is volgens mij een geschenk wat je met twee handen hebt aangepakt. Zal een hele opluchting zijn voor je. Houd ons maar op de hoogte. Heel heel veel succes de komende dagen en geniet nog even van je tussendoortjes voor je weer echt aan de slag gaat. Knuffel van ons hier, Ellen xxx

  • 29 Januari 2014 - 19:01

    Richard Vader:

    Hoi Marco

    leuk te lezen dat het zo goed gaat daar!
    Vind het knap dat je dit kan en zeker wilt doen.
    Tja met vallen en opstaan leer je iedere dag weer,zoals je zelf al schreef.
    verder ben ik niet zo'n schrijver alleen dat alles hier goed gaat.

    Marco hoop je snel weer eens in het echt te spreken!

    Het gaat je goed,
    Groeten uit winterland Richard vader

  • 29 Januari 2014 - 19:40

    Agnes:

    Hallo Marco,

    Jammer dat het niet is geworden wat je wilde. We wilden eigenlijk nog een weekje langs komen.
    Maar ook weer bijzonder dat je precies dan een aanbod krijgt wat ook zeker weer de moeite waard is.

    Fijn te lezen dat hoewel het een tijdje waardeloos om je heen was, je nu weer een mooie uitdaging tegemoet gaat.
    Is dit ook een tijdelijk contract of zijn het daar ook altijd tijdelijke contracten?

    Succes, fijne vakantie en hou ons op de hoogte.

    Groetjes, Agnes

  • 29 Januari 2014 - 22:44

    Berthie:

    Ha die Marco!

    Jouw leven is in ieder geval niet saai he?!

    Ja zo zie je maar, zag er allemaal heel goed uit om naar Zanzibar te gaan, blijkt het in de praktijk toch weer heel anders uit te pakken.
    Trouwens wel pech voor je vader en moeder zeg!, die hadden vast nog wel ff bij je langs willen komen daar!

    Wat een geluk, dat je nu toch de kans krijgt om naar Baha Dir terug te gaan.
    't Zal ongetwijfeld ook weer hard werken worden daar, maar alleen al het feit dat ze je daar graag terug willen hebben zegt wel wat!
    Ze hebben je nu toch hopelijk wel een fatsoenlijk contract aangeboden?

    Marco, alle succes weer voor de komende tijd ennn houd Nederland maar op de hoogte!

    (Trouwens een beetje fris hier, maar echt winter wil het nog steeds niet worden, niet voor te stellen dat jij daar in 36 oC zit)

    't Beste weer hoor en pas goed op jezelf !

    gr Berthie

  • 29 Januari 2014 - 22:47

    Berthie:

    Marco wil je a.u.b. m'n mailadres wijzigen in
    berthiekratz@planet.nl ?!

    Dank je!

  • 09 Februari 2014 - 11:38

    Els:

    Marco wat jammer dat Zanzibar is mislukt maar op naar de nieuwe job die kan je al een beetje en dat gaat zeker leuk worden .
    Succes hoor.

    Gr Harry en els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

1 Jaar in Afrika

29 Januari 2014

To good to be true

01 Januari 2014

Happy new year!!!

17 November 2013

Ciao Bahir Dar!

05 November 2013

November - Hawassa
Marco

Hallo iedereen welkom op mijn blog. Als je op de mailing list wilt komen stuur dan even een mailtje naar marcoblokland1980@gmail.com dan voeg ik je toe aan mijn lijst en ben jij als een van de eerste op de hoogtevan de nieuwtjes uit Kampala!

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 8900

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: