Laatste maandje Bahir Dar. - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Marco Blokland - WaarBenJij.nu Laatste maandje Bahir Dar. - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Marco Blokland - WaarBenJij.nu

Laatste maandje Bahir Dar.

Blijf op de hoogte en volg Marco

27 September 2013 | Ethiopië, Bahir Dar

Jeetje.... 30 juli, laatste reisverslag.. dat is alweer een tijd geleden.
Weer eens hoog tijd om wat te schrijven... Inmiddels de hele front desk opgezet, pakjes aangeschaft voor de staff systemen geïmplementeerd en nu weten ze wat, hoe en wanneer ze moeten opereren. Nu met de afdeling Reserveringen bezig... dit was echt een grote puinhoop. zijn al drie weken bezig met ruimen, zoeken, bij elkaar rapen etc etc. komen dagelijks nog oude zaken tegen en ook hier weer system in aangebracht, word nu netjes ge-filed zowel in de computer als copies in ringbanden. Ok het reservering programma onder handen genomen en samen met IT veel dingen aan het automatiseren, niet zozeer om tijd te winnen maar dit puur om fouten te voorkomen. (nu wordt iedere bevestiging nog met de hand getypt.) Dit wil ik over twee weken staande hebben zodat ik eind van de maand wanneer ik weer terug ga naar Kampala in iedere geval twee afdelingen heb geholpen en dat het gefundeerd staat zodat het niet instort wanneer ik de deur uitstap.

Maandag beginnen Goran (chief engineer uit Servië) en ik aan ons projectje. we gaan de kantine voor het personeel ombouwen. wel grappig we wilden net zoals wij dat kennen een buffet met een geleider ervoor waarover je je dienblad kan schuiven en dan op kan scheppen op je bord... dat kennen ze natuurlijk niet..

Wij het dorp in een meubel fabriekje gevonden en met behulp van vertalers, foto's tekeningen en handen en voeten werk hebben we het kunnen bewerkstelligen en een sample laten maken... en verdomt dat het er nog goed uit ziet ook... hahah, anyway maandag gaan we beginnen met breek werkzaamheden kabeltjes worden netjes in de muur weggewerkt, dan stucen schilderen en eind van de week kom het nieuwe meubilair.... Ben benieuwd...

Dat was werk... Zoals de meeste wel weten was ik even een weekje op vakantie in eigen land... Ook wel eens leuk op vakantie naar Nederland, en het geluk dat het ook nog eens prachtig weer was.... Mams werd 65 en dat vond ik toch wel een bijzondere leeftijd die ik niet zomaar voorbij kon laten gaan.. Nu hoort ze toch echt bij de oudjes... (grapje mam)
Ik heb er wel een litteken aan over gehouden... leuk zon gas bbq... Maar het was heel gezellig en leuk iedereen weer gezien te hebben.

Hier inmiddels regenseizoen opgehouden en het is nu iedere dag zon 3--35 graden ,strak blauwe hemel en zon.... heel veel zon... echt wat je van Afrika verwacht..
Heb al wat toertjes gemaakt op Lake Tana, Blue Nile Falls en ben inmiddels ook gewend aan onze huismus, de African Fish Eagle!
De Nijlpaarden hebben we al een tijdje niet gezien vanwege hoog water maar genoeg andere natuur.
Gisteren was het een grote ceremonie (het grote feest in town) het vinden van het Kruis. Bahir Dar is erg Orthodox en heel gelovig.
Wel grappig om te zien iedereen in Habasja (traditionele) kledij en zo'n 20000 mensen rondom een groot kampvuur.
De hele avond feest en vandaag iedereen lekker vrij. Dus ga ik ook lekker van genieten...

Tot de volgende keer!!!

Grt Marco




  • 27 September 2013 - 11:08

    Mart En Erika:

    Hoi Marco,
    Je bent lekker bezig daar!! Wel leuk als je alles vanaf de grond weer moet opbouwen.
    Ben benieuwd hoe de kantine eruit gaat zien, volgens mij lekker europeaans!
    Hier is het weer ook nog steeds lekker maar geen 35 graden. Afgelopen zondag bij je vader en moeder gegeten samen met Ans en Ronald. Wij waren er niet op haar 65e verjaardag(sorry Gon moest er toch even bij ha..ha..) en kregen een heerlijk diner aangeboden, echt super lekker en het was heel gezellig. Met zo'n klein gezelschap heb je tenminste tijd voor elkaar!!
    Wij gaan zo een baantje golfen, zijn allebei vrij!!
    Jij succes met alle bezigheden en we kijken alweer uit naar een nieuw verslagje!
    Groetjes. Mart en Erika

  • 27 September 2013 - 13:02

    Albert:

    Goed bezig jij! Vond het gezellig dat je er even was. Met zijn allen goed gegeten en bier gedronken...zoals het hoort...
    Succes nog met alles en we appen er op los! Doei veel plezier, Albert

  • 28 September 2013 - 17:55

    Leon:

    Wel kroketten en frikadellen in het buffet hè!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Bahir Dar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

1 Jaar in Afrika

29 Januari 2014

To good to be true

01 Januari 2014

Happy new year!!!

17 November 2013

Ciao Bahir Dar!

05 November 2013

November - Hawassa
Marco

Hallo iedereen welkom op mijn blog. Als je op de mailing list wilt komen stuur dan even een mailtje naar marcoblokland1980@gmail.com dan voeg ik je toe aan mijn lijst en ben jij als een van de eerste op de hoogtevan de nieuwtjes uit Kampala!

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 8903

Voorgaande reizen:

11 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: